SAAT/GÜN | 1. GÜN | SAAT/GÜN | 2. GÜN |
09:00 – 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumların Önemi | 09:00 – 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Bebek ve Çocuk Beslenmesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Safa ARSLAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Hilal ŞAHİN |
||
DERS KONUSU:
-Tanışma -Afet ve acil durumlar hakkında bilgi verilmesi |
DERS KONUSU:
-Afet ve acil durumlarda bebek ve çocuklarda beslenme planı, görülebilecek sağlık sorunları ve beslenme önerileri hakkında bilgi verilmesi |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
–Afet ve acil durumların tanımı -Afet ve acil durumlarına neden olan risklerin önceden belirlenmesi, hazırlıklı olunması ve koordineli bir şekilde hareket edilmesi, toplumsal direncin artırılması –Afet ve acil durumların yönetimi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
–Afet ve acil durumlarda bebek beslenmesi -Afet ve acil durumlarda çocuk beslenmesi -Afet ve acil durumlarda bebek ve çocuklarda görülebilecek sağlık sorunları ve beslenme önerileri |
||
10:00 -10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Türkiye’de Afet ve Acil Durumlarda Müdahale Hizmetleri (AFAD) | 10:00 -10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Özel Beslenmesi Gereken Çocuklarda Beslenme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Taha Yasin DAL |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Seda ÖNAL |
||
DERS KONUSU:
-Afet Yönetim Merkezleri, çalışma grupları ve hazırlık çalışmaları hakkında bilgi verilmesi |
DERS KONUSU:
–Diyetisyenlerin, afet ve acil durumlarda özel gereksinimli çocukların beslenme ihtiyaçlarını karşılamadaki görev ve sorumluluklarını kavramalarının sağlanması ve farkındalığının arttırılması |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
-Türkiye Afet Müdahale Planı, Ulusal ve Yerel Düzey Planları hazırlıklarının açıklanması -Afet Yönetim Merkezlerinin kurulması -Afet ve acil durum halinde acil yardımlarda ihtiyaç duyulan kaynakların açıklanması -Afet ve acil durumlara müdahalede işbölümü, başkanlık, ana ve destek çözüm ortaklarının görev ve sorumluluklarının açıklanması |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
-Özel gereksinimli çocukların tanımı ve afet ve acil durumlarda karşılaşabilecekleri riskler -Afet ve acil durumlarda; Alerjisi olan çocuklarda beslenme Nörolojik ve gelişimsel engelli çocuklarda beslenme (yutma güçlüğü olanlar vb) Kronik hastalığı (çölyak, diyabet vb) olan çocuklarda beslenme -Toplumsal destek ve politika önerileri |
||
11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Türkiye’de Afet ve Acil Durumlarda Müdahale Hizmetleri (KIZILAY) | 11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ce Acil Durumlarda Yaşlıların ve Engellilerin Beslenmesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Bülent YAVUZER |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Arş. Gör. Ece YALÇIN PEHLİVAN |
||
DERS KONUSU:
–Afet ve acil durumlarda müdahale hizmetlerinde Kızılay’ın çalışmaları hakkında bilgi verilmesi |
DERS KONUSU:
-Afet ve acil durumlarda yaşlılarda ve engellilerde beslenmenin önemi hakkında bilgi verilmesi |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
-Kızılay’ın afet ve acil durum müdahale yapısı -Kızılay’ın ulusal ve uluslararası yardım faaliyetleri -Afet ve acil durumlara müdahalede Kızılay’ın organizasyon şeması |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
-Afet ve acil durumlarda yaşlılarda besin tüketimini etkileyen faktörler ile besin ve besin ögesi gereksinimlerinin belirtilmesi -Afet ve acil durumlarda engellilerin besin ve besin ögesi gereksinmeleri, duruma göre özel beslenme yolları ve beslenme yaklaşımlarının açıklanması -Bedensel ve zihinsel engelli bireylerde görülebilecek beslenme sorularına yönelik öneriler |
||
12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Sağlık Hizmetleri | 12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Kronik Hastalığı Olan ve Bağışıklık Sistemi Yetersiz Bireylerin Beslenmesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Mustafa Necmi İLHAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Sevil KARAHAN YILMAZ |
||
DERS KONUSU:
–Afet ve acil durumlarda sağlık hizmetlerinin önemi -Afet ve acil durumlarda bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklar hakkında bilgi verilmesi |
DERS KONUSU:
-Afet ve acil durumlarda kronik hastalığı (diyabet, hipertansiyon, vb) olan ve bağışıklık sistemi yetersiz yetişkin bireylerde beslenmenin önemi |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
–Afetlerde ve Acil Durumlarda Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği -Afet ve acil durumlarda bulaşıcı hastalıkların önlenmesi, tedavisi ve kontrolü -Afet ve acil durumlarda bulaşıcı olmayan hastalıkların önlenmesi, tedavisi ve kontrolü |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
–Afet ve acil durumlarda kronik hastalığı (diyabet, hipertansiyon, vb) olan bireylerde beslenme planı -Bağışıklık sistemi yetersiz bireylere yönelik beslenme önerileri |
||
14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Sürdürülebilir Beslenme | 14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Tıbbi Beslenme Tedavisi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Filiz YANGILAR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Gülşah KANER TOHTAK |
||
DERS KONUSU:
-Afet ve acil durum öncesinde, anında ve sonrasında sürdürülebilir beslenmenin önemi hakkında bilgi verilmesi |
DERS KONUSU:
-Afet ve acil durumlar sonrası görülebilecek klinik semptomlara yönelik beslenme önerileri |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
–Sphere Projesi -Afet ve acil durum öncesinde, anında ve sonrasında sürdürebilir beslenmenin açıklanması. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
-Afet ve acil durumlar sonrası görülebilecek akut ve kronik beslenme yetersizlikleri, mineral eksiklikleri, crush (ezilme) sendromu, refeeding sendromu, gastrointestinal semptomlar gibi klinik semptomlar ve bunlara yönelik beslenme önerileri |
||
15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Kısa Dönem Beslenme Hizmetlerinin Yönetimi | 15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Besin Ögesi Desteği ve Besin Zenginleştirme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Özge Mengi ÇELİK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Arş. Gör. Dr. Cansu BEKAR |
||
DERS KONUSU:
-Afet ve acil durumlarda beslenmenin önemi, kısa dönem beslenme hizmetlerinin yönetiminde temel ilkeleri ve hızlı erişilebilir besin çeşitleri ve özellikleri hakkında bilgi verilmesi |
DERS KONUSU:
-Afet ve acil durumlarda besin ögesi yetersizliklerinin önemi ve bunları önlemeye yönelik besin ögesi desteği ve besin zenginleştirme uygulamaları ile ilgili farkındalığın artırılması |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
-Kısa dönem beslenme hizmetleri yönetiminin temel ilkelerinin belirtilmesi -İlk 72 saat içinde beslenme ihtiyaçları -Acil durum besin çeşitleri ve özellikleri ile hızlı erişilebilir besin kaynaklarının belirtilmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
-Afet ve acil durumlarda besin ögesi yönünden riskli grupların, riskli besin ögelerinin ve besin öğesi desteklerinin belirlenmesi -Afet ve acil durumlarda yetersizlikleri önlemek için uygulanabilecek besin ögesi zenginleştirmelerinin değerlendirilmesi -Afet durumlarında besin ögesi yetersizliklerinin önlenmesine yönelik politika önerileri |
||
16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Uzun Dönem Beslenme Hizmetlerinin Yönetimi | 16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlar ile Gıda Güvencesi ve Gıda Güvenliği İlişkisi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Dilek ONGAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Nazlı Nur ASLAN ÇİN |
||
DERS KONUSU:
-Afet ve acil durumlarda uzun dönem beslenme hizmetlerinin yönetiminde temel ilkeler hakkında bilgi verilmesi |
DERS KONUSU:
-Diyetisyenlerin afet yönetiminde gıda güvencesi ve güvenliği konusundaki rolünü ve sorumluluklarını anlamalarının sağlanması ve bu konudaki farkındalıklarının arttırılması |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
-Uzun dönem beslenme hizmetleri yönetiminin temel ilkelerinin belirtilmesi -Afet ve acil durumlar için menülerin oluşturulması, denetimi ve analizleri yapılarak afet ve acil durumlarının menülerinin sürekli iyileştirilmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
–Gıda güvencesi kavramı, önemi ve bileşenleri -Gıda güvenliği tanımı, önemi ve gıda güvenliği riskleri ve yönetimi -Afet öncesi gıda stoğu oluşturma, acil durum planları ve toplumsal farkındalık -Afet anında hızlı gıda dağıtım sistemleri, besin ihtiyaçlarının değerlendirilmesi -Afet sonrası gıda güvenliği ve gıda güvencesinin yeniden sağlanmasında diyetisyenlerin görev ve sorumlulukları -Afetlerin gıda güvenliği ve güvencesi üzerindeki etkilerini gösteren örneklerin incelenmesi |
||
17:00 -17:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi | 17:00 -17:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Su, Sanitasyon ve Hijyen |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Büşra BAŞPINAR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Dr. Öğr. Üyesi Nazife YILMAZ |
||
DERS KONUSU:
-Diyetisyenlerin afet ve acil durumlarda bireylerin beslenme durumunun saptanmasındaki görev ve sorumluluklarını kavramalarının sağlanması ve farkındalıkların arttırılması |
DERS KONUSU:
-Acil ve afet durumlarında su, sanitasyon ve hijyen ile alınacak önlemler hakkında bilgi verilmesi |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
-Afet ve acil durumlarda dolaysız yöntemlerle (antropometrik ölçümler, klinik belirtiler, biyokimyasal testler, biyofizik testler) beslenme durumunun saptanması-Afet ve acil durumlarda dolaylı yöntemlerle beslenme durumunun saptanması -Afet ve acil durumlarda besin tüketim düzeyinin saptanması ve değerlendirilmesi -Afet ve acil durumlarda ekolojik değişkenlerin araştırılması ve değerlendirilmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
-Acil ve afet durumlarında su ve gıda kaynaklarının korunmasının önemi -Su ve gıda kaynaklı mikroorganizmalar ve hastalıklar -Su, sanitasyon ve hijyen -Katı atık yönetimi ve drenaj |
||
18:00-18:45Ders Saati:1
|
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Gebe ve Emzikli Kadınların Beslenmesi | 18:00-18:45Ders Saati:1
|
DERS ADI: Afet ve Acil Durumlarda Gıda Yardımlarının Organizasyonu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Öğr. Gör. Fadime Figen KARAHAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Sevnur KARAKAYA | ||
DERS KONUSU:
-Afet ve acil durumlarda gebe ve emzikli kadınların beslenmesin önemi hakkında bilgi verilmesi |
DERS KONUSU:
–Afet ve acil durumlarda gıda yardımlarının organizasyon süreci, lojistik planlama, dağıtım stratejileri ve Türk Kızılay’ın bu süreçteki rolü hakkında bilgiler verilmesi |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
-Afet ve acil durumlarda gebe ve emzikli kadınların beslenme planı, artan enerji ve besin öğesi gereksinmeleri hakkında bilgi verilmesi -Afet ve acil durumlarda gebe ve emzikli kadınlarda görülebilecek sağlık problemleri ve bu sağlık problemlerine yönelik beslenme önerileri |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
–Kızılay’ın afet ve acil durum yönetimindeki rolü -Mobil mutfaklar, sıcak yemek dağıtımı ve gıda yardımlarında öncelikli gruplar -Gıda yardımlarının koordinasyonu ve iş birlikleri
|
||
Toplam Ders Sayısı=9 | Toplam Ders Sayısı=9 |